We noticed you are from %country_name. Please visit your local store here!

Comment utiliser votre ceinture Abs8 ?

Vous avez besoin de savoir comment fonctionne votre ceinture Abs8 ? Choisissez parmi ces catégories :

Questions générales

Les produits Slendertone conviennent à tous les adultes, mais il est toujours recommandé d’être attentif lors de leur utilisation. Ne pas utiliser les produits Slendertone si :

  • Vous avez un implant électronique (comme un stimulateur cardiaque ou un défibrillateur) ou vous souffrez de problèmes cardiaques.
  • Vous êtes enceinte.
  • Vous souffrez d’un cancer ou d’épilepsie, ou vous êtes sous surveillance médicale pour dysfonction cognitive.
  • Vous êtes connecté à un équipement chirurgical à haute fréquence.

Quelle est la différence entre nos ceintures et les autres marques ?

La technologie liée à la stimulation musculaire électrique (EMS) de Slendertone et la mise en place de nos coussinets de gel ont été cliniquement démontrées ; cela nous permet d’assurer les plus hauts niveaux d’efficacité tonifiante et de confort.

Nous produisons également des ceintures capables de travailler tous les muscles abdominaux : les muscles transverses de l’abdomen (transversus abdominis), les muscles du flanc (rectus abdominis) et les obliques internes/externes.

Est-ce que ça fonctionne ?

Oui, Slendertone utilise la seule technologie qui a été cliniquement testée et prouvée pour donner des résultats réels en tonifiant, aplatissant et raffermissant. Slendertone combine un design unique avec une technologie brevetée qui a fait ses preuves — 100 % des utilisateurs d’un essai clinique ont rapporté une amélioration positive concernant leur tonus musculaire !

*C’est exactement comme faire des redressements assis ou des levées de jambes, le dur labeur en moins !

*Réf : Dr John Porcari, Université du Wisconsin à La Crosse, États-Unis.

Système d’abdos SLENDERTONE — résultats cliniquement prouvés en 4 semaines* seulement :

  • 100 % des utilisateurs ont déclaré avoir des abdominaux plus fermes et plus plats.
  • Réduction moyenne de la taille de 3,5 cm
  • Augmentation de 49 % de la force abdominale
  • Des vêtements mieux ajustés
  • Augmentation de 72 % de l’endurance abdominale
  • Force accrue de la ceinture abdominale

Est-ce sécuritaire ?

Oui, les produits Slendertone sont sûrs à utiliser...

Slendertone utilise la stimulation musculaire électrique (EMS) ou électro-myostimulation. Il s’agit d’une thérapie douce conçue pour une utilisation à domicile. Cette technologie est régulièrement utilisée par les médecins, les physiothérapeutes et les athlètes du monde entier.

La gamme de produits Slendertone arbore le symbole CE ; ce qui signifie qu’elle est conforme aux directives européennes pertinentes.

Cette technologie est utilisée depuis plus de 50 ans dans les hôpitaux, les cliniques et les cabinets de physiothérapie du monde entier pour renforcer et rééduquer les muscles.

Chaque produit est soumis au même processus rigoureux de recherche et de développement, de sorte que lorsque vous choisissez un produit Slendertone, vous pouvez être sûr qu’il a été développé et fabriqué selon les normes les plus élevées ; sa sécurité et son efficacité ont été démontrées lors d’essais cliniques répétés.

Slendertone est fabriqué par Bio-Medical Research Ltd (BMR) qui possède plus de 50 ans d’expérience en fabrication de produits de stimulation électrique de qualité médicale. Ces résultats sont également étayés par des preuves cliniques solides et soumis à des essais contrôlés de produits.

Des milliers de médecins et de physiothérapeutes ont recours quotidiennement aux produits BMR qui aident à améliorer la vie de plus de 200 000 patients chaque année.

Notre équipe de scientifiques et d’experts en Recherche et Développement (R&D) travaille en étroite collaboration avec des universités américaines et internationales pour mener des essais cliniques sophistiqués, y compris l’université du Wisconsin, l’université de Limerick, l’université de Loughborough, l’université d’Ulster, Jordanstown et la University College Dublin.

Notre propre équipe de design bénéficie de nombreux brevets reconnaissant la base innovatrice des produits qu’elle produit. Chaque année, notre équipe dépose de nouvelles demandes de brevets dans le monde entier, reflétant un modèle d’innovation continue.

 

Comment les produits abdominaux Slendertone ciblent-ils les abdominaux inférieurs ?

Lors d’une contraction musculaire volontaire, le cerveau envoie des signaux vers le bas de la moelle épinière et vers le muscle via les nerfs où un processus électrochimique complexe entraîne une contraction musculaire. Les produits abdominaux Slendertone utilisent la technologie EMS pour imiter le processus naturel du corps. Il envoie des signaux aux nerfs à l’intérieur et autour du muscle, ce qui entraîne une contraction musculaire subséquente. Il convient de noter que la contraction musculaire se produit en ciblant les nerfs plutôt que les muscles directement.

Slendertone a choisi de placer des coussinets de gel sur la ceinture abdominale tonique Slendertone permettant une activation maximale des nerfs et donc une activation maximale des muscles. Les ceintures abdominales toniques ciblent les muscles abdominaux centraux et latéraux, appelés Rectus abdominis, Oblique extérieur, Oblique intérieur et Transversus abdominis. Les nerfs qui activent les muscles abdominaux centraux supérieur et inférieur proviennent de la moelle épinière et tournent autour du corps en passant entre la taille et les côtes, d’où l’emplacement des coussinets de gel latéraux.

En envoyant des signaux entre les coussinets de gel latéral et médian, le produit cible ces nerfs et, ce faisant, les muscles abdominaux supérieur et inférieur se contractent. Les nerfs étant ainsi ciblés, il n’est pas nécessaire d’avoir des coussinets de gel couvrant tout le muscle. Les muscles dont les nerfs ont été activés, mais qui ne se trouvent pas sous un coussin de gel se contractent. L’emplacement du coussinet de gel médian du produit se trouve au-dessus de l’ombilic (nombril). Il est placé au centre, entre les abdominaux « supérieur » et « inférieur ». Il s’agit du meilleur endroit pour obtenir des contractions musculaires abdominales fortes et confortables ; il en résulte des améliorations de la force et de l’endurance musculaire chez les utilisateurs qui rapportent un estomac plus ferme et plus plat. Ces bénéfices ont été démontrés et prouvés.

 

Est-ce que cela fait mal ?

NON ! Souhaitez-vous toutefois vous assurer que vous faites travailler vos muscles et que vous ressentez la « Sensation de Slendertone » ! Lorsque vous installez le produit pour la première fois et que vous le mettez en marche, le réglage est au plus bas niveau. Au fur et à mesure que vous augmentez l’intensité (jusqu’au niveau 25 et au-delà), la sensation passe du picotement à une contraction musculaire distincte et à un état de relaxation. Ces sensations peuvent s’alterner. Vous passerez de l’impression d’être tendu puis flexible et que vos muscles sont relâchés puis relaxés. C’est bon signe, car le fait de sentir les muscles travailler vous permet de savoir que le produit fonctionne comme il est censé le faire ! Il est très important de s’efforcer d’obtenir ce sentiment distinct, afin de s’assurer que vous bénéficiez d’un entraînement complet.

Au fur et à mesure que vous progressez, vos muscles deviendront plus forts et plus fermes, et vous vous habituerez à la sensation d’entraînement musculaire. Assurez-vous d’augmenter périodiquement l’intensité pour toujours ressentir la « Sensation de Slendertone » !

 

Existe-t-il des effets secondaires liés à l’utilisation des produits Slendertone ?

Il n’existe pas d’effets secondaires liés à l’utilisation des produits Slendertone à condition que vous suiviez les instructions d’usage et que vous ne soufriez pas d’une des contre-indications médicales mentionnées dans nos modes d’emploi. Vous contrôlez les niveaux d’intensité du produit et le réglez sur celui qui vous convient. Vous devez également attendre 8 heures entre chaque séance afin de ne pas sur-exercer vos muscles.

 

Est-il possible d’utiliser notre produit tout en faisant des exercices cardiovasculaires ou sur un tapis roulant et autres appareils mécaniques ?

Nous pensons que vous devriez utiliser notre ceinture soit seule soit lorsque vous faites des exercices cardios légers tels que la marche rapide. Si vous faites des exercices cardios légers en même temps, nous vous recommandons de réduire un peu l’intensité de la ceinture.

Par mesure de précaution, nous conseillons à l’usager de ne pas utiliser notre ceinture en même temps que tout type d’appareil d’exercice tel qu’un tapis roulant (même à faible intensité), car il sera occupé à contrôler à la fois l’appareil et la ceinture. La même chose s’applique lors de l’utilisation de tout type de machine.

 

Peut-on utiliser plus d’un produit EMS à la fois ?

Nous ne recommandons pas d’utiliser plus d’un produit EMS à la fois, et ce, pour des raisons de sécurité, dans le cas où vous modifieriez accidentellement le mauvais contrôleur entraînant un inconfort ou une sensation de stimulation excessive temporaire. Par exemple, vous pensez contrôler l’intensité des abdominaux, mais en réalité, c’est l’intensité du bas de la ceinture que vous modifiez. Les utilisateurs peuvent utiliser plusieurs appareils, mais nous ne recommandons pas d’en faire l’usage simultanément.

Que sont les électrodes de gel ?

Les électrodes sont des produits de qualité médicale. Leur revêtement unique adhère à votre peau et aide à diriger les impulsions vers vos muscles de façon sécuritaire et efficace. Leur grande taille assure le confort de votre séance d’entraînement. Les électrodes hydrogel peuvent être utilisés durant 25 à 30 séances environ. Le succès de votre séance de tonification repose sur la qualité de vos électrodes hydrogel.

Lorsque vient le temps d’acheter de nouvelles électrodes, assurez-vous d’en commander d’autres sur le site Web www.slendertone.com. Lorsque vous commandez votre ceinture, vous pouvez commander des électrodes hydrogel en plus avec votre commande. Nous vous recommandons fortement d’agir ainsi afin de ne pas perdre une ou des journées de tonification en attendant l’arrivée de nouvelles électrodes hydrogel. Nous vous recommandons d’ajouter 2 à 3 jeux supplémentaires d'électrodes lors de votre commande

Dois-je commander plus de électrodes hydrogel avec ma commande ?

Lorsque vous commandez votre ceinture, vous pouvez commander des électrodes hydrogel en plus avec votre commande. Nous vous recommandons fortement d’agir ainsi afin de ne pas perdre une ou des journées de tonification en attendant l’arrivée de nouveaux électrodes hydrogel. Nous vous recommandons d’ajouter 2 à 3 jeux supplémentaires de coussinets lors de votre commande.

 

Puis-je partager ma ceinture avec mon conjoint ?

Oui, bien sûr. Cependant, si plus d’une personne a l’intention d’utiliser la ceinture, nous recommandons de commander deux ceintures. Voici pourquoi :

  • Les électrodes hydrogel sont placés sur la ceinture en fonction de votre tour de taille. Si vous partagez votre ceinture, les électrodes hydrogel s’useront plus vite, car ils devront être repositionnés pour votre conjoint à moins que vous n’ayez tous les deux la même taille.
  • Vous devrez également changer les électrodes hydrogel beaucoup plus fréquemment si vous partagez votre ceinture. Si vous choisissez de partager votre ceinture, vous devez commander plus de électrodes hydrogel lors de votre première commande, car le premier jeu de coussinets ne durera pas assez longtemps pour que vous et votre conjoint puissiez voir tous les deux les résultats.
  • Également, vous ne serez pas en mesure de porter la ceinture en même temps si vous la partagez. Beaucoup de personnes portent leur ceinture ensemble en faisant des promenades, en faisant des tâches ménagères ou de jardinerie, à la maison, etc.

 

Puis-je utiliser la ceinture Abs8 Slendertone pour traiter les muscles affaiblis en raison d’un repos forcé dû à une blessure ?

Oui, le produit peut être utilisé pour soulager ou compenser les effets d’une blessure. Il est nécessaire de consulter votre médecin ou physiothérapeute pour établir un programme de rééducation avec la ceinture, ce qui vous permettra d’améliorer la force et le tonus des muscles abdominaux en toute sécurité.

 

La stimulation musculaire électrique (EMS) provoque-t-elle des douleurs musculaires ?

Comme tout exercice, certaines douleurs musculaires peuvent survenir. Utilisez une intensité tonifiante inférieure si vous éprouvez des douleurs excessives.

 

Puis-je brûler des calories en utilisant des produits Slendertone ?

La seule façon de « brûler » des calories, c’est de faire des exercices d’aérobie ; les produits Slendertone ne conviennent pas à ce type d’exercices.

 

Puis-je utiliser le produit après avoir donné naissance à un enfant ?

Oui, la ceinture Abs8 Slendertone est idéale pour raffermir les muscles du ventre après une grossesse. Veuillez attendre au moins six semaines après un accouchement naturel ou trois mois après une césarienne pour utiliser la ceinture. Consultez votre médecin avant utilisation pour obtenir son approbation à ce sujet.

Après un avortement, combien de temps devriez-vous attendre pour utiliser un produit Slendertone ?

Vous devez attendre au moins six semaines après un avortement (veuillez consulter au préalable votre médecin à ce sujet).

 

Puis-je utiliser une ceinture Abs8 Slendertone si je porte un piercing au nombril ?

Nous vous conseillons de retirer votre piercing de votre nombril avant de tonifier vos abdominaux.

 

Combien de temps faut-il attendre pour utiliser la ceinture après la pose d’un dispositif intra-utérin (DIU) ?

Vous devez attendre au moins quatre semaines après l’installation d’un DIU, que ce soit un dispositif hormonal Mirena® ou d’un stérilet en cuivre. Ceci afin de s’assurer que les contractions abdominales n’auront aucun impact, en termes de déplacement, sur le dispositif nouvellement installé.

 

Si je souffre de SP, puis-je utiliser les produits Slendertone ?

Nous pouvons confirmer que lorsque la technologie EMS est utilisée pour prévenir l’atrophie musculaire, les résultats sont mitigés. Nous ne croyons pas qu’il existe un risque associé à l’utilisation et pensons même que cela pourrait être bénéfique pour vous. Cependant, si vous avez des inquiétudes, nous vous recommandons fortement d’en discuter avec votre médecin.

 

J’ai été traité avec succès pour un cancer, puis-je utiliser les produits Slendertone ?

Nous incluons une mise en garde contre le cancer [dans nos recommandations] parce que les effets de la stimulation sur les tissus anormaux n’ont pas été étudiés, et nous ne pouvons donc pas être sûrs qu’il n’y a pas d’effets négatifs. Nous ne pouvons pas recommander l’utilisation de nos produits pour vous.

 

Si je souffre d’une maladie neurologique, puis-je utiliser les produits Slendertone ?

Nous n’avons pas spécifiquement inclus ceci dans notre liste de mises en garde, car aucune étude n’a été effectuée à ce sujet. Cependant, nous ne croyons pas qu’il existe un risque associé à l’utilisation de nos produits pour les personnes souffrant de maladie neurologique. Cependant, si vous avez des inquiétudes, nous vous recommandons fortement d’en discuter avec votre médecin.

 

Si je souffre de neuropathie périphérique, puis-je utiliser des produits Slendertone ?

Nous ne disposons pas d’informations spécifiques concernant l’utilisation de la technologie EMS concernant cet état de santé. Nous déconseillons l’utilisation des EMS si la sensation cutanée, dans la zone des électrodes hydrogel, est altérée. On ne sait pas non plus si la technologie des EMS peut aggraver cet état de santé, bien qu’il semble très improbable que cela soit le cas. Il peut en effet y avoir certains avantages liés à l’utilisation de la technologie des EMS, mais vous devez consulter votre médecin avant d’y avoir recours.

 

J’ai souffert d’une hernie, pouvez-vous m’indiquer à quel moment je peux recommencer à tonifier mes abdos ?

Slendertone peut être utilisé pour renforcer et ré-éduquer les muscles et pourrait être bénéfique dans ce cas spécifique, à condition de le faire sous surveillance médicale. Les électrodes hydrogel ne doivent pas être placés sur l’emplacement même où a eu lieu l’intervention chirurgicale. Nous croyons qu’un délai de six semaines de convalescence suite à l’intervention chirurgicale serait un temps d’attente approprié avant d’utiliser de nouveau les produits Slendertone, mais cela doit être confirmé par votre médecin. Veuillez également lire attentivement le mode d’emploi pour d’autres informations de précaution.

 

Si je souffre de diabète depuis des années, même sans complications, pourquoi ne puis-je pas utiliser les produits Slendertone ?

Nous vous recommandons de vérifier cette information auprès de votre médecin avant d’utiliser les produits Slendertone. Nous avons inclus cette contre-indication dans nos modes d’emploi, car certains patients diabétiques injectent de l’insuline dans la région abdominale. Nous n’avons donc aucune preuve de réaction indésirable, il s’agit donc d’un risque théorique. Nous devons en conséquence transmettre les conseils appropriés.

 

Si je souffre d’une maladie cardiaque (ou si j’ai souffert d’une crise cardiaque il y a plusieurs années), puis-je utiliser les produits Slendertone ?

L’utilisation de produits Slendertone est comparable à un entraînement abdominal de type modéré à intense. Les produits Slendertone Abdominal peuvent entraîner de fortes contractions des muscles abdominaux, ce qui se traduit par des améliorations subséquentes de la force, comme cela a été prouvé dans nos essais cliniques.

L’utilisation des produits Slendertone pour une personne ayant subi une crise cardiaque n’est pas recommandée, car il est important d’avoir une connaissance détaillée des antécédents médicaux d’une personne lorsque de tels exercices sont prescrits à ce groupe de personnes en particulier. Tout exercice physique réalisé par ce groupe spécifique doit avoir une intensité légère à modérée et une progression régulière.

Lors de l’utilisation de la gamme de produits tonifiants pour les abdominaux Slendertone, les muscles de la paroi abdominale se contractent. Lors de ces contractions musculaires, nous avons parfois tendance à retenir notre respiration, ce qui peut entraîner une tension artérielle élevée et n’est donc pas souhaitable chez une personne qui a récemment souffert d’une crise cardiaque. C’est l’une des principales raisons pour lesquelles son utilisation est contre-indiquée dans ce groupe de personnes.

La capacité d’une personne à utiliser une ceinture abdominale tonifiante Slendertone dépend de son niveau d’exercices physiques actuel. Si une personne fait de l’exercice à un niveau modéré, à la fois en aérobie et de résistance, elle devrait être capable d’utiliser Slendertone si elle (i) commence doucement et n’augmente pas l’intensité à des niveaux trop élevés au début et (ii) si elle ne retient en aucun cas sa respiration pendant l’utilisation de l’appareil. Leur capacité est donc, à certains égards, comparable à leur capacité à effectuer un exercice normal.

 

Si je souffre de séparation abdominale (diastasis des grands droits) suite à ma grossesse et que j’ai un écart entre mes muscles abdominaux, pensez-vous que votre produit m’aidera à combler cet écart et à tonifier mes muscles ?

Les ceintures abdominales Slendertone vont certainement renforcer et tonifier vos muscles abdominaux. Cependant, nous ne pouvons pas garantir que cela comblera l’écart en question. Il existe probablement des cas où l’utilisation de la ceinture a aidé, mais chaque individu est différent. Nous recommandons à tous les utilisateurs de consulter leur médecin avant de commencer un programme d’entraînement. Il connaît votre état de santé et sera en mesure de vous dire si la technologie d’EMS vous convient.

 

J’ai récemment perdu beaucoup de poids après avoir eu mon enfant. Je suis satisfaite du poids perdu et d’une manière générale satisfaite de mon corps, mais j’ai gardé en souvenir un excès de peau sur mon ventre ! Je me demandais si la ceinture Slendertone pouvait m’aider dans ce cas-là ?

Nos produits sont conçus pour stimuler directement vos muscles, ce qui aura pour effet de les tonifier, de les renforcer et de les resserrer. Certains utilisateurs ont parfois observé un léger raffermissement de la peau, mais nous ne pouvons malheureusement pas vous l’affirmer à 100 %.

 

La pulsation provenant du rayonnement de la ceinture peut-elle provoquer le cancer ?

Les ceintures émettent de très faibles niveaux de rayonnement, mais elles sont conformes à toutes les normes de radioprotection, de sorte que les produits peuvent être utilisés en toute sécurité. À titre de référence, un téléphone portable émet plus de 50 fois plus de rayonnement qu’un produit Slendertone. Les niveaux de radiation sont donc vraiment très bas !

Avant la première utilisation

What’s in the box?

1.      Slendertone Abs8 Toning Belt - fits sizes 24-42 inches / 61-107cm

2.      Slendertone Abs8 Controller

3.      One pack of three adhesive gel pads which last approx. 25-30 toning sessions

5.      USB charging cable

6.      Instruction manual

7.      Quick Start Guide

 

Abs8 Controller

How the controller works

  1. On / Off / Pause Button - Press this button to turn your controller on or off. You may also pause the exercise by briefly pressing this button during a toning session.
  2. Intensity Up Button  (  +  ) - Press this button to increase the intensity of the exercise.
  3. Intensity Down Button  (  -  ) - Press this button to decrease the intensity of the exercise.
  4. Programme Button  ( P ) - Press this button to select the toning programme you wish to use. There are 10 programmes in total.

 

Abs8 Controller OLED

Features

  • OLED (Organic Light Emitting Diodes) Display which does not require a backlight and achieves a brighter picture quality than LCD Displays
  • Face up display so you can see the display information while toning
  • Select your Programme Number and Intensity
  • Countdown Timer time left to complete programme
  • Up, Down Intensity increases
  • Tracks how many toning sessions have been completed to date
  • Memory Functionality tracking your most recent toning session
  • Rechargeable via USB Charging Cable
  • Easy to attach controller to belt with magnetic pins

 

Question: What do I need to work the Slendertone Abs8?

Answer: You need the Slendertone Abs8 toning belt, controller, USB charger and one set of gel pads.

 

Question: How long does the battery take to charge?

Answer: We advise fully charging the battery before use which will take up to three hours and should last for at least three sessions at full power.  When your power is getting low, the battery icon will display one bar.

 

Question: How do I assemble the belt correctly?

Answer: Follow these steps to tone effectively according to your personal body type:

1.            Turn the belt over so that the metal studs inside the markers are facing up.

2.            Take the three gel pads out of the packaging.  You have one square gel pad and two oval gel pads. On all three, one side has a grid pattern and the other is black.

3.            Remove the three protective plastic covers from the grid side of the gel pads.  You can discard these as they are no longer needed.

The belt has three different markings to indicate the gel pad positions for three different sizes: small, medium and large.

For a smaller waist, from 24-29 inches (61-74cm), you should place the edge of the gel pad just over the first line nearest the centre of the belt.  For a medium waist from 30-35 inches (76-89cm) place it just over the second line, and for waists from 36-42 inches (91-107cm), place it over the third line furthest away from the centre.

The largest gel pad will be positioned in the centre of the belt.

4.            Place the gel pads face down so that the grid pattern is on the metal studs, ensuring that the entire metal stud is covered.

5.            Remove the re-usable plastic covers from the Slendertone branded side of the gel pads to expose the adhesive gel.  It is very important to keep these plastic covers, as you’ll need them after each session to keep the gel pads protected.

6.            Position the belt over your waist, ensuring that the square gel pad is over your navel (belly button).

7.            Press firmly onto the skin and stretch the belt around your waist.  Ensure that the oval gel pads sit between your hips and ribs.

8.            Firmly fasten the belt so that it compresses without causing discomfort.

9.            Connect the controller into its holster on the belt by aligning the magnetic connectors, it will then click into place. 

 

Question: What happens if the gel pads aren’t placed grid-side down on the metal studs?

Answer: The grid side evenly distributes the EMS signal from the metal studs.  Incorrectly placing it results in less effective signal delivery and a lower training intensity tolerance.

 

Question: What happens if I don’t take off the plastic covers?

Answer:               The gel pads use a water-based, adhesive gel that sends the EMS signals into the muscles – this isn’t possible with the plastic covers blocking the signals.  Keep these plastic covers to protect your gel pads after each toning session.

 

Question: What intensity should I use?

Answer: A definitive recommended intensity does not exist – each person will have their own suitable training level or intensity they should work at.  The simple advice is that you should select an intensity that maintains your comfort but is suitably challenging.  We advise that you turn the intensity to the maximum level you feel comfortable with.  We recommend you gradually increase the toning intensity during each session.

 

Question: What if I wanted to move the belt or gel pads?

Answer: You can, but the position we advise has been clinically proven to be the optimal placement to stimulate the nerves that activate your abs.  Avoid positioning over the hips and ribs and DO NOT place near the heart.

 

Question: Where can I view my toning progress?

Answer: Your toning progress can be viewed directly after powering on the controller.  The history is displayed in successive screens.  The controller stores: (1) Highest intensity reached in the previous session, (2) Number of sessions completed in current programme, and (3) Total number of sessions completed.

 

Question: How many sessions can I do in a day?

Answer: We recommend a maximum of 2 sessions per day.  If you feel sore, stop for the day to rest and recover.  It’s during these rest periods that your muscles are growing stronger.

 

Question: How many sessions should I do in a week?

Answer: For the best results try to complete at least 4-5 toning sessions each week.  You can do more or less sessions, depending on your lifestyle and how fresh your muscles feel after your last workout.

 

Question: What is the warranty period on my product?

Answer: Your Slendertone product comes with a two-year warranty on electronic parts.  If a fault develops, view our troubleshooting section or get in touch with our Customer Care Team directly.

 

Question: Where can I purchase replacement gel pads?

Answer: You can always purchase replacement gel pads from www.slendertone.com.

 

Question: Is the workout the same on both sides of the abdominal muscles?

Answer: The stimulation pulse delivered by Slendertone using the patented three gel pad arrangement is symmetric on both sides of the abdominals meaning the muscles on both your right and left-hand side are getting the same workout (provided both sides are turned up to the same intensity of course).

Some users may experience perceptual differences in the sensation of the training, most likely due to a slight variance in the positioning of the belt on the right or left side of the stomach.  This minor difference might cause the user to be slightly closer to the motor point (point where a nerve innervates a muscle) on one side and subsequently get a different sensation.  However, the workout provided is equal on both sides.  In the event of a slightly different sensation, the user should pause the product and readjust the positioning slightly to see does this correct any discrepancies in sensation.

 

Question: Can I use the belt while exercising?

Answer: This combined approach is likely to deliver even better results as your muscles are working harder whilst doing a voluntary workout as well as working via EMS (electrical muscle stimulation).  We advise doing gentle exercises such as walking or Pilates and using an intensity that is slightly lower than what you are used to.  The combined approach will be tougher on your abs during your workout.

If using Slendertone Abs8 whilst doing sit ups, we recommend that you complete the sit up when you feel the stimulation coming on.

 

Question: How can I increase the intensity of my toning session?

Answer: You can increase the intensity using the + button on your controller and decrease with the - button.

 

Question: How do I know when I should replace the gel pads?

Answer: The success of your sessions depends on the quality of your gel pads. We recommend replacing your gel pads after 25 to 30 sessions. In order to keep the stimulation pleasant and effective, and to make the most of Slendertone Connect, you should protect the gel pads with the clear plastic covers after each session. So, you can extend the life of the gel pads.

If the signal is weakening (even when the battery is still OK), it usually indicates that the gel pads are wearing out.  Check this by adjusting your abs belt to ensure correct, firm positioning.

If this fails, it may be time to get new gel pads. Their adhesive, water-based composition deteriorates over time, so we advise replacing them every 25-30 toning sessions.

Toning

Question: I’m ready to start toning. How do I control my Slendertone Abs8?

Answer: After setting up your belt, turn on the controller by pressing and holding the power button for 2 seconds.  Press the + button to begin increasing the intensity.

This automatically starts the countdown timer of the programme you selected.  You can pause this at any time by pressing the power button.  Press it again to resume/stop or hold down to switch off.

 

Question: What does the sensation feel like?

Answer: When you start to increase the intensity, you will feel a mild pulsing sensation, followed by a gradual tightening of the abdominal muscles.  The muscles should contract smoothly, hold themselves in a tensed position for a few seconds and gently relax again, just like when you are completing a normal muscle contraction.

You can control the intensity of the muscle stimulation via the Slendertone Abs8 controller on your belt.

 

Question: What toning programmes does the Slendertone Abs8 feature?

Answer:  Slendertone Abs8 features 10 programmes:

Programmes 1-7 are described as Passive Programmes i.e. only the Abs Belt working to stimulate the muscles.  This programme can be used when doing passive activity e.g. while reading, cooking, doing chores around the house etc.

Programmes 8-10 are described as Active Programmes i.e. a combination of both Abs Belt toning and user exercises to stimulate the muscles.  This programme can be used when doing physical activity e.g. walking, jogging, while doing ab crunches.

You can select any programme you wish at any time, however it’s important to note, a programme cannot be changed during a session, you must first switch off your controller and then switch it on again.  Press the ‘P’ button to display the programmes and select the desired one.

Slendertone Abs8 Programme

Programme Description

Frequency

# of Contractions

1

Initiation

Initiation muscle toning programme characterised by narrow pulse widths delivered over a 20 minute workout. This programme is tailored to introduce users to the concept of EMS training.

60

102

2

Beginner

Beginner toning programme characterised by narrow pulse widths delivered over a 25 minute workout. This programme is a step up in workout level compared to the initiation programme in Level 1.

55

127

3

Intermediate

Intermediate toning programme characterised by a 50Hz pulse delivered over a 30 minute workout. This programme is tailored to develop muscle strength and endurance. Suitable for users who are accustomed to EMS training

50

132

4

Advanced

The advanced toning programme is also characterised by a 50Hz pulse delivered over a 30 minute workout. This programme is tailored to develop muscle strength and endurance. This programme uses wider pulse widths than programme 3.

50

132

5

Expert

The Expert toning programme is a challenging EMS workout delivered over 30 minutes. This programme is tailored to firm, tone and strengthen the ab muscles. This programme uses more demanding pulse widths compared to programmes 1-4.

50

117

6

Pro Toning

The Pro toning programme is an advanced EMS workout delivered over 30 minutes. This programme is tailored to firm, tone and strengthen the ab muscles. This programme uses more demanding pulse parameters and is a step up in workout levels compared to earlier programmes

50

117

7

Ab Power

The Ab Power programme is the most challenging programme in the Slendertone Abs8 device, delivered over 30 minutes. It is characterized by multiple cycles of rest and workout phases which delivers a high repetition workout. This programme is for the more experienced EMS user.

50-70

236

 

8

Endurance

Endurance toning programme can be used while doing light cardio activity such as walking. Begin your light cardio routine while slowly increasing the intensity until you find a strong, comfortable level that allows you to continue your workout while toning your abs.

9

Beginner Crunch

Beginner Crunch programme can be performed while doing ab crunches. Wearing your abs belt, lie on your back and bend your knees to approx. 90˚. Switch your controller on, when the stimulation starts draw your navel in towards your spine and hold until stimulation stops. Relax until the next cycle and repeat.

10

Advanced Side Crunch

Advanced Crunch programme can be performed while doing side crunches.  When the stimulation starts, slowly curl the left shoulder upwards and towards the centre of your body to coincide with the contraction on the right hand side of your abdomen. Hold the contraction for two seconds then return to starting position and relax fully. Next do the same with your right shoulder and repeat the process. When you have completed 10 crunches on either side, the abs belt begins a 20-second relaxation period.

Note: After three sets of 20 reps (10 each side) the programme will end.


Question: Which toning programme should I use?

Answer: There are 10 toning programmes to choose from.  We would recommend that you start off at programme one and work your way through the programmes based on your toning need.  Each programme varies in stimulation levels, toning power or number of contractions.

 

Question: How do I change my toning programme?

Answer: Simply press the ‘P’ button to change programmes before beginning any toning session.  By continuing to press ‘P’ you can cycle through the 10 programmes available.

 

Question: How many sessions will the battery last for?

Answer: If the battery is fully charged it will last for a minimum of three sessions at full power (highest intensity).

Troubleshooting

Question: I find it difficult putting on the belt.  What should I do?

Answer: If you have trouble fitting the belt around your waist, you should hold the belt by the ends, position the middle gel pad as usual and stretch the belt as far as you can before fastening it behind your back.  A belt extension is also available on www.slendertone.com.


Question: The controller is on but there is no stimulation.  I can't feel anything.

Answer: You may need to increase the intensity to feel a stronger stimulation

 

Question: What if my battery dies during a session?

Answer: Recharge the controller.  Always try to recharge when you only have 1 bar of battery power remaining.

 

Question: Why am I getting an ‘ERR’ error message on my display screen?

Answer: Consult our comprehensive troubleshooting section.

 

Question: Product just received but is not powering on?

Answer: Recharge fully for up to three hours.  The product should power on following a full recharge.  If the product does not power on after a full recharge, please contact Customer Care.

 

Question: 002 Error is appearing on the display?

Answer: If this error appeared once at the start of a session you can continue using the product and it will operate correctly.  If this error is appearing frequently either at the start of a session or during a session there could be a hardware issue, please contact Customer Care.

 

Question: The battery icon displays after USB has been disconnected.

Answer: Re-connect USB cable and remove the USB cable again.  This will resolve the issue.

 

Question: The performance of the battery has degraded significantly. Why?

Answer: Our batteries are designed to last for years, but if you do experience a degradation of your battery performance we recommend you contact our Customer Care Team. Slendertone Abs8 batteries cannot be replaced.  Please do not attempt to open the controller as this will void your warranty.

 

Question: The contractions are very weak even when the intensity is high.

Answer: This may be the result of worn gel pads. We recommend replacing your gel pads after twenty to thirty sessions. This is to ensure the stimulation remains comfortable and effective and you get the most out of your Slendertone product.  You can purchase replacement gel pads on www.slendertone.com.

 

Question: My controller will not charge.

Answer: The USB cable may be faulty or connected to a source that is not able to provide the charge level required.

Plug the USB charging cable into a different USB port on your PC or plug the USB into a wall adaptor capable of at least 500mA. Alternatively, you can try another standard micro-USB cable.  If none of the above solves your issue, please contact the Customer Care Team.  Always try to use the USB charging cable supplied.  You can buy a replacement USB cable on www.slendertone.com

 

Question: Why won't the gel pads stick to the belt (even though they’re fairly new)?

Answer: Ensure that the grid pattern side of the gel pads are placed over the metal studs (with the black side on your skin).  Check that you’ve removed the plastic covers too before applying the gel pads.

Before and after each session, you should also press the edges of each gel pad very firmly onto the belt.

 

Question: Can I replace the Slendertone Abs8 controller battery?

Answer: Our batteries are designed to last for years, but if you do experience a degradation of your battery performance we recommend you contact our Customer Care Team. Slendertone Abs8 batteries cannot be replaced.  Please do not attempt to open the controller as this will void your warranty.

 

Question: The controller keeps beeping.

Answer: This may be due to a number of factors:

Before removing your belt to troubleshoot ensure the controller is switched off.  You can do this by pressing the Slendertone power button on your controller for three seconds.

  1. Ensure your battery is fully charged.
  2. The Controller may not be properly connected to the belt.  Ensure the Controller is fully connected to the belt via the magnetic connectors.
  3. The plastic covers may still be on the gel pads, ensure the plastic covers have been removed from the gel pads on both sides.
  4. The metal studs under the gel pads may need to be cleaned.  Use a dry cloth to clean the metal studs as there can be a build-up of gel.
  5. The gel pads may be placed incorrectly.  Ensure the gel pads have the grid patterned side in contact with the metal studs.
  6. The gel pads are worn and may need to be replaced.  You can purchase new gel pads on www.slendertone.com.
  7. If the problem still persists after checking the above please contact our Customer Care Team for assistance.

 

Question: The controller does not switch on when the power button is pressed.

Answer: It is likely that the battery is depleted.

Recharge the battery fully for up to three hours until the battery indicator shows a full battery.  If the problem persists call the Customer Care Team for further assistance.

 

Question: Why do I experience an unpleasant feeling beneath the gel pads?

Answer: There may be poor gel pad contact with your skin.

Before removing your belt to troubleshoot ensure the controller is switched off.  You can do this by pressing the Slendertone power button on your controller for three seconds.

  1. Remove the belt.
  2. Remove the gel pads.
  3. Wipe the metal studs with a dry cloth.
  4. Replace the gel pads ensuring the metal studs are covered.
  5. Put the belt back on and switch on the controller.

 

Question: I can’t feel any stimulation from the middle gel pad?

Answer: If you just started using a Slendertone belt for the first time you are probably using it at a low intensity (under 30).  It is quite normal that you would feel more stimulation at the side (oblique muscles) than in the middle (abdominal muscle) as we use our abdominal muscles every day and they are not as sensitive as the oblique muscles. You should select an intensity level which is comfortable but suitably challenging and continue to increase the intensity as you progress to maximise your workout.  As you increase the intensity you will start to feel the stimulation in your abdominal muscle.

 

Question: Why do I feel a tingling sensation in my legs?

Answer: A tingling sensation in your legs indicates that the gel pads are over your hip-bones.

Moving the two oval gel pads upwards and inwards on your waist (i.e. towards the centre of your body) should prevent this.

Remember to pause or switch off your Slendertone Abs8 Controller before adjusting the belt or gel pads.  You can do this by pressing the Slendertone Abs8 power button to switch it off.

 

Question: The stimulation is uncomfortable – how can I boost comfort?

Answer: Ensure that the gel pads are correctly positioned and pressed firmly on the skin. Tighten the belt for a snug fit (remember to pause your session before repositioning the belt).

Check the intensity too.  If it’s too high, reduce the stimulation so that it’s more comfortable.  User Tip – The intensity should be raised to the maximum level while still maintaining your comfort – you should check your tolerance level periodically and adjust if possible.

 

Question: Why are my stomach muscles exercising but not my waist muscles?

Answer: People come in all shapes and sizes and the gel pad positioning can be easily customised for your body type.

You can move the central gel pad slightly higher or lower than your navel.  There are three size indicators on the belt, to help you target specific muscles based on the location of the nerves.

You can move the two side oval gel pads to accommodate different sizes.  For larger waists, move away from the centre gel pad and closer for slimmer waists.

Pause the programme and reposition the central gel pad slightly higher on your stomach.  If this does not help, move the two smaller gel pads to a larger figure setting on the belt (away from the central gel pad).

Question: Why are my waist muscles exercising but not my stomach muscles?

Answer: Check that the position of the square gel pad is centred over your navel. Alternatively move the belt down slightly.  If this doesn't help, move the oval gel pads to a smaller size setting and/or increase the intensity.  It is normal that the stimulation in your centre does not feel as strong as the stimulation of your side muscles.  All your muscles will be working.  As you continue to increase the intensity you will feel the stimulation in all your abdominal muscles.

 

Question: Why is my skin red after a session?

Answer: Some redness is natural.  It is partly due to increased blood flow and should fade soon after.  It can also occur due to the pressure of your belt.

Only wear the belt during a session.  If the redness is excessive, try turning down the intensity.  If the problem persists, contact our Customer Care Team.